4 Haziran 2011 Cumartesi

Nihat'ın Marca Röportajı: İspanya'yı çok özledim...


8 yıl La Liga'da başarıyla oynadıktan sonra Beşiktaş'a geldi,olmadı. İspanya'da uzun yıllar oynadıktan sonra ülkemize gelip bir türlü uyum sağlayamayan yabancı futbolcular gibi oldu Nihat. 2.Beşiktaş döneminde de akıllarda sadece Porto'ya attığı muhteşem golle kaldı ve bir kez daha veda etti siyah beyazlı formaya. Tabi Beşiktaş'tan ayrılınca ilk akla gelen Nihat'ın İspanya'ya döneceğiydi. La Liga'da adını duyurduğu Real Sociedad da geçen sene iyi bir performans gösteremeyince İspanyollarda Nihat'ın San Sebastian'a döneceğini düşünmüş. Marca da bunun üzerine bir röportaj yapmış milli futbolcumuzla. Bakın neler demiş Nihat...
Marca: Serbest kaldıktan sonra Real Sociedad ile konuşmaya başladığın söyleniyor. İşin aslı nedir?
Nihat: Sociedad yada başka bir takımla anlaşmadım. Şu an tatildeyim. Bir hafta içinde menajerimle bir araya gelip, gelen teklifleri değerlendireceğiz. Size sadece La Liga'yı çok özlediğimi burada oynamaktan çok memnun olacağımı söyleyebilirim.
Marca: Bir Türk olarak İspanya'ya dönme arzunu nasıl açıklarsın?
Nİhat: İspanya'da 8 yıl oynadıktan sonra Türkiye'deki şartlara tekrar uyum sağlamakta çok zorlandım. Daha kolay olacağını düşünmüştüm ama olmadı. Futbol tarzım İspanya'ya daha çok uyuyor sanıyorum. Burada hala iyi bir çizgide oynayabilirim, bunu tekrar başarabileceğimi umuyorum.
Marca: Real Sociedad'ta şansın olur mu?
Nihat: Real Sociedad ve San Sebastian benim evimdi. Tekrar dönersem tabiki çok çalışırım. Burayla zaten bağlarımı hiç koparmadım. Geçen Noel'de birkaç günlüğüne buradaydım. Buradaki insanlar beni ve bir sezonda attığım 23 golü hala hatırlıyorlar.
Marca: Son yıllarda hep iyi kontratların oldu, ancak sende bilirsin ki burada çok fazla kazanamazsın...
Nihat: Sociedad yöneticileri her zaman çok zeki olmuşlardır. Harcayabileceğinden daha fazlasını harcaıp ekonomilerini zorlamazlar. Bu ölçülerde çoğu zaman iyi transferler yaptılar. Zor bir iş. Şu an bende çok para kazanma derdinde değilim. Sadece futbol oynamak istiyorum.
Marca: 31 yaşındasın. Nihat'ın kariyerinde daha yapacak şeyleri var mı?
Nihat: Tabiki hala iyi şeyler yapabilirim. En azından birkaç sezon daha.

İşte Nihat'ın düşüncesi anlattıklarından da belli olduğu gibi La Liga'ya dönmek. Bunun için de en iyi ortam San Sebastian'da gözüküyor. Bence Türkiye'ye geri dönüşü daha iyi olabilirdi ama o kadar karışık bir dönemde geldi ki, formsuzluğu daha çok göze battı. Sonuçta düşünün biz bu ülkede Guti'yi bile tartıştık. Nihat nasıl eleştirilmesin. Röportajın ardından sayfanın altında yorumların sayısı bir hayli fazlaydı ve çoğunluk Nihat'ın İspanya'ya dönme düşüncesinden memnun. Özellikle Real Sociedad'ta iyi işlere imza atabileceğini düşünüyor İspanyollar. Bakalım La Liga'da fırtına olmasa da yine bir El Turco rüzgarı esecek mi?
Not: Çeviriyi İspanyolcadan İngilizceye yaptığım için hatalarım olduysa şimdiden affola...

1 yorum:

Era dedi ki...

besiktas'a imzayi attigi anda ki dusuncelerim ile bugunkuler de ayni. Gelmesi buyuk bir hataydi, simdi de kaciyor. Niye geldin niye gidiyosun nihat. Bir cuval inciri berbat ettin. Keske hic donmeseydin..Seni ispanyada izlemek oldukca keyifliydi..