28 Nisan 2011 Perşembe

El Clasico #3 Gerçekler


Önceki yazımı maç sonunda müthiş bir kızgınlıkla yazdığım için hakemin üzerine yıkmıştım bu mağlubiyeti. Bu konuda hislerim değişmedi. Ama şimdi birazda gerçekler üzerinde duralım istedim ki yanlış bir görüntüde olmayalım. Benim Real Madrid taraftarlığım Santillana'nın son 15 dk oyuna girip attığı gollerle başlar. Sonrasında Emilio Butrogueno'lu dönemle devam eder. Real Madrid sevgimin başladığı yıllarda 11-12 yaşlarındaydım. Yani ne General Franco'yu bilirdim ne de Katalan-İspanyol çekişmesini. Tamamıyla isimler üzerinden bir sevgiydi bu. Sonrasında yaş ilerledikçe tarihi okuyunca tabiki bazı şeylere içim elvermedi. Normal olarak hiçbir zaman tasvip etmedim, eskiden yapılanları. Ama sonuçta Avrupa'nın diğer bir ucunda bir ülkenin vatandaşıyım. General Franco'nun yaptıkları yüzünden Real Madrid'i bırakacak halim yok. Zaten İspanya'dan yeni gelen Bülent Timurlenk de İspanya'nın genelinde de artık eski defterlerin açılmadığını artık herkesin sadece renklere gönül verdiğini anlattı Avrupa'dan Futbol programında. Bende hiçbir zaman umursamadım. Real Madrid kadar çok sevdiğim bir diğer takımda Liverpool'dur. Sonuçta bir tezat değil mi? Biri işçi takımı, diğeri zenginlerin. Ama dedim ya önemli olan zamanında o takımda hayran olduğum isimlerle başlayan bir sevgi bu.

Evet dün Real Madrid-Barcelona maçında rezil bir hakem vardı benim futbol gözlüğümde. Birçok maçta birçok pozisyon söyleyebilirsiniz. Verilmeyen penaltı, faul pozisyonları ve daha birçok şey ama kırmızı kart gösterilmesi, eğer haksızsa kabul edilebilir bir şey değil. Bir önceki yazımda belirttiğim için hakemi çok fazla konuşmak istemiyorum. Şimdi her şeyi bir tarafa koyup gelelim iki teknik adamın kadro seçimlerine. Açıkçası Real Madrid 11'ini gördüğüm anda şaşırmadım desem yalan söylemiş olurum. Lig ve Kral Kupası 11'leri takımın özgüvenini yerine getirmek içindi. Ben artık Mourinho'nun bu maçta daha hücumu düşünen bir 11 çıkarmasını bekliyordum. En azından bir forvetin sahada olmasını beklerdim. Higuain, Benzema, Adebayor ve Kaka'nın kenarda olmasını tribündeki Real Madridliler gibi bende kabullenemedim. Futbolcularda kabullenememiş anlaşılan. 16.dakikada Barcelonalı oyuncular kendi sahasında top çevirip Realliler üstlerine gitmeyince tribünler ıslıklamaya başladı, ardından da Ronaldo tek başına yaptığı hücum presin ardından arkadaşları yardıma gelmeyince ilk tepkiyi net bir şekilde gösterdi. Marcelo, Xabi Alonso ilk yarıda birçok kere arkadaşlarını ileriye gitmeleri için yüreklendirmeye çalıştı. Ama sahadaki düzenden kimse mutlu değildi. Barcelona da ilk yarıda Real Madrid üzerine fazla gelmeyince kadrosunda da önemli eksikler olunca kendi sahasında top yaptı. O yüzden ilk yarının sonunda ki %75'e %25'lik topla oynamayı fazla dikkate almamak lazım. Guardiola bu maça çıkabileceği en ideal kadroyla çıkmış. Göbekte bir risk alıp Mascherano'yu koymuş, sol beke de Puyol'u koymuş. Orta sahada ise Iniesta'nın yokluğunda Keita var. Böyle önemli eksikleri olan ve savunmanın göbeğinde kısa olan Barca'ya karşı Real, koca bir ilk yarı bir tane orta yaptı mı hayır.

ikinci yarıda ise Adebayor sahadaydı Mesut'un yerine. Ben bir oyuncu değişikliği daha bekledim ama nafile. Adebayor ile önde basmayı havadan oynamayı hedeflemiş Mourinho ama bu kez de oyunu yönlendirecek pasörün yok. İkinci yarıya başlarken Diarra-Kaka değişikliğini bekledim açıkçası. Son Valencia maçında Brezilyalı adeta şov yaparak ne kadar hazır olduğunu göstermişti. İkinci yarıda o da hemen girse belki de sonraki dakikalarda yaşanan o pozisyonlar, top daha çok Real Madrid'te olduğu için yaşanmayacaktı. Pepe'nin atılması ise son nokta oldu. 10 kişi kalan Madrid karşısında Barcelona çok rahat oynayarak Messi farkıyla 2-0 gibi çok büyük bir avantaj yakaladı. Rövanşta bir şey değişmeyecek şimdi ama hücum eden bir Real Madrid izleyeceğimiz kesin. Böyle bir mantelitede çıkılan sezonun ilk El Clasico'su 5-0 bitmişti. Şimdi ne olur bilemiyorum. Pepe'nin atılması Mourinho'yu da kurtardı bir anlamda. Yoksa maç 0-0 bitse eleştirilerin dozu da yükselecekti ama şimdi şovunu yapan o oluyor. Futbolcular açısından da bir kez daha bu şekilde gergin, bir kez daha sıkı savunma yapmak kolay değil. Bundan önceki iki maçta Real Madrid adına bir ilk yaşandı bu sezon. Real Madrid sezon boyunca saldıran içeride dışarıda sürekli golü düşünen bir yapıda olmuştu. O yüzden alışık olmadıkları böyle bir sistemde oynamak ve bunu 2 hafta içinde 3.kez yapmak Realli oyuncuların bio-ritmini bozmuş. İlk 2 maçtaki gibi pres yapamadılar, zaten atak zor yapıyorsun, bir de üstüne 10 kişi kalınca fişi çektiler. Şimdi 2.maç en azında zevkli bir futbol izleyeceğiz. Ama Mourinho'yu eleştirirken de onun da psikolojisine hak verelim. Evet 3.kez defansif bir sistemle çıkmak hataydı ama ligin ilk yarısında hücum oynamışsınız 5-0 yenilerek rezil olmuşsunuz, Kral Kupasında defansif oynayıp kupayı almışsınız. Siz Mourinho'nun yerinde olsanız ne yapardınız? Bu sorular ve cevapları uzar gider. Ben Real Madrid'in oynadığı futboldan utandım ama bu hakem ve UEFA hakkındaki düşüncelerimi değiştirmez.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sonuç:''Hakem kayırdı Barca finale çıktı.''
Çok fanatiksin göremediklerin yada görmek istemediklerin var

Adsız dedi ki...

ya allah aşkına kardeşim pepenin hareketinin neresi kırmızı değil senin futbol gözlüğün kirlenmiş real madrid tarafını görüyorsun sadece herhalde adam bildiğin sıyırdı d.alvesin ayağını atılması için tam vurup kırmasımı gerekiyordu yani??