8 Eylül 2011 Perşembe

"Barcelona, Real Madrid'in Eşeğidir"


Bu sözü ben de söylemek isterdim ama Getafe başkanı Angel Torres benden önce davranmış. Ancak Marca'da yayınlanan bu cümleyi İspanyolcadan İngilizceye çevirirsen başlıktan, biraz deyimler, biraz argo sözlük karıştırırsan bambaşka bir anlam çıkıyor. Bende bu konuda belki de en son güvenilecek kişiye Barcelona fanatiği İspanyolcayı çok iyi bilen bir arkadaşıma danıştım. "El Barcelona está burreando al Real Madrid" buradaki fiili biraz araştırınca ezmek anlamına geldiğini söyledi. Metinde de biraz aşağılara inince Barcelona'nın son yıllardaki ezici üstünlüğünün artık sıkıntı verici boyutları aştığını belirtiyor. Adam haklı söyleyecek bir şey yok. Ama yine de cümleyi ilk çevirdiğim an içime dolan mutluluk, düzeltmenin hayal kırıklığına üstün geldi. Bu Barcelona nefretim ne zaman bitecek bilmiyorum. Real Madrid'in ezici üstün olduğu yıllarda bile hissiyatım değişmedi. Bu nefret ne zaman bitecek biliyorum aslında. Hayata gözlerimi yumunca:)

2 yorum:

cengiz dedi ki...

hiç bir zaman barça nın real e olan üstünlğü bitmiyecek real e olan benim kinim franco dan kalmadır ya sizin barça ya olan kininiz kimdem kalmadır

Beyzade dedi ki...

Sevgili Cengiz, Katalanlar, Bilbao gibi sadece bask oynatsa hiçbir şey demiyeceğim. Ama sen hem Katalanlığı savun, hem yabancı oynat, hem de bunu yıllardır kendini acındırarak kullanırsan o zaman benim gibi nefret edersin. Barcelona'da artık ağlamayacak ben katalanım diye-ki zaten bu gibi söylemleri bıraktılar-artık zengin, paranın ön planda olduğu imajını göstererek-ki çağımız bunu gerektiriyor-oynamaya devam edecekler.Ama kimse bana Franco dönemini öne sürmesin.Bunun tam tersi de olabilirdi.Sonuçta Madrid'in kurucu üyeler, arasında Katalanda vardı.