13 Mart 2011 Pazar

Black Swan


Geçen hafta sinemaya gittim eşim ve 2 arkadaşımla birlikte. Bilet gişesinde bakıyoruz filmlere. İki adayımız var. King's Speech ve Black Swan. Ben daldım hemen, boş verin Black Swan'ı dedim. Balemi izleyeceğiz şimdi diye. Girdik King's Speech'e. Girmez olaydım. Filme Oscar verilmesinin kurbanı olduk. Oyunculuk tamamda bu kadar mı durağan ve iç bayıltıcı film olur. Yemişler Inception'ı dedim. Ama sonra en iyi film ödülüne aday diğer filmleri izleyip ona göre kesin bir karar vermek istedim. İlk önce Social Network'ü izledim. Gerçekten çok başarılıydı. Facebook'a bir daha girip girmemeyi sorgulattı bana. Mark Zuckerberg rolünde Jesse Eisenberg müthiş bir performans sergilemiş. Film bütünüyle King's Speech'den daha güzel.

Sonra da dün akşam Black Swan'ı izlemeye karar verdim. Daha önce de izlemedim. Blue-Ray'nin çıkmasını bekliyordum. Social Network'te olduğu gibi. Black Swan'ı izledim ve beynimden vurulmuşa döndüm. Son dönemde Inception'dan sonra izlediğim en iyi filmdi. Hatta hangisine ödülü verirsin desen Black Swan herşeyiyle biraz daha öne çıkar. Inception'da özel efektler falan da girdiği için işin içine, Black Swan daha öne çıktı bende. Müthiş bir senaryo, çekimler kusursuza yakın, Natalie Portman'ın oyunculuğu ise anormal. Son dönemde Oscar kazananlar arasında kadın-erkek farketmez, en çok hak eden olmuş. Filmi izlemeniz için bir kere doğru ortamı sağlamalısınız. Tek başıma izledim ve adeta filmin içine girdim. Filmin sonunda da beynimden vurulmuşa döndüm. Çünkü izlediğiniz bütün kareler finalde dan diye oturuyor beyninizde ve hass....r diyorsun. Yanlış anlaşılmasın. Katil kim tarzı bir son değil bu. Yönetmenin yapmak istediğini anlama açısından. Zaten filmin yönetmeni Darren Aronofsky. Babayı çok anlatmaya gerek yok. Merak eden IMDB'ye ufaktan baksa yeter. Belki de benim kadar etkilenmeyeceksiniz filmden. Ben dağıldım açıkçası ve o gün ''bale filmine mi gideceğiz len'' dediğim için utandım kendimden:) Diğer adaylardan The Fighter ve The Kids are All Right'ı daha izlemedim ama King's Speech'e en iyi film, en iyi yönetmen ödülünü veren akademiye yuh diyorum.
Not: Sonuçta sinemacı değilim. Kendi çapımda filmden çok etkilendiğim için yazdım yazıyı. Sen ne anlarsın ulen tarzında yaklaşmazsınız sevinirim:))

Hiç yorum yok: