11 Ocak 2011 Salı

Yılın Futbolcusu: Lionel Messi


Messi, ödülü kazandığı için şaşırmış. Hiç beklemiyormuş. Açıkçası bende aynı duyguları paylaşıyorum. Şu an uzak ara gezegenin en iyi oyuncusu kabul ama ödülün bundan önceki veriliş şekillerine baktığımızda çoğu insan için sürpriz olmuştur. Kalan 3 aday arasında Sneijder’ın olmamasını nasıl eleştiriyorsam Xavi’nin kazanmamasını da o kadar eleştiririm. Kabul, Messi geçen sezon İspanya’da 42 gol attı, Şampiyonlar liginde ise 12 maçta 12 gol kaydetti. Ancak Xavi’nin de bir dünya kupası var baba, onu ne yapacağız. Bundan önceki yıllarda kişisel performans bu kadar öne çıkmamıştı. O yüzden günümüz futbolunun ikonuna bir kıyak geçildiğini düşünüyorum. Zaten bu ödül işlerine bir türlü anlam veremiyorum. Asya’da, Afrika’da yada Amerika’daki oyuncular Avrupa kıtasındaki kadar takip ediliyor mu, onların performansı ne kadar değerlendiriyor bilemiyorum. Görüntü o ki hiç. O yüzden bu ödülün de çok büyük bir anlamı olduğunu sanmıyorum. Messi’nin futbolunun büyüklüğüne bu satırlar yetmez. Sadece geride kalan yıl baz alındığında ödül ya Xavi’nin yada Sneijder’ın olmalıydı bunu demek istedim. Bu arada Messi 2 de 2 yaparak Johan Cruyff’tan bu ödülü sonra peş peşe 2 defa kazanan ikinci Barçalı oldu.

Yılın teknik direktörü de beklediğim gibi Jose Mourinho’nun oldu. Messi’yi ödülü verince İspanya’nın gönlünü almak için Vicente Del Bosque’ye bir güzellik olur mu dedim ama saçmalamadılar Allahtan. Tabi böylece İspanya’nın dünya kupası zaferi de normal bir şeymiş gibi karşılanmış oldu. Tabi lan kim olacaktı ki başka muamelesi yapıldı İspanya’ya. Bir tane bir ödül verilmeyince böyle anlıyor insan.

Milli futbolcumuz Hamit Altıntop ta yılın en güzel golüne verilen Puskas ödülünün sahibi oldu. Kazakistan maçında attığı anormal golü izleyenler o gün oha demişti, FIFA’da hak ettiği değeri verdi Altıntop’a. Bu muhteşem golün videosu ise yukarıda.

Sol bekin olmadığı FIFA yılın 11’i ise şöyle;
Iker Casillas; Maicon, Gerard Pique, Lucio, Carles Puyol; Xavi Hernandez, Wesley Sneijder, Andres Iniesta; Cristiano Ronaldo, David Villa, Lionel Messi

Hiç yorum yok: